شاید در قدیم ویترین‌ها کاربرد معرفی اجناس و نوع کاربری مغازه یا فروشگاه را داشتند اما امروزه علاوه بر این نقش، سهم عمده‌ای در جلب و جذب مشتری دارند. فروشگاه‌های بزرگ برای داشتن ویترین جذاب‌تر با هم به رقابت می‌پردازند. در دنیای امروز صرف هزینه بدون برگشت سود،کار معقول و پسندیده‌ای نیست و صاحبان مشاغل خوب می‌دانند که داشتن ویترین جذاب‌تر و منحصربه‌فردتر یعنی جلب و جذب مشتری بیشتر.هیچ چیز برای مشتریان آزاردهنده‌تر از ظاهر یکسان و یکنواخت مغازه‌ها نیست فقط کافی است کمی خلاقیت و ابتکار نشان داد و از تغییر و تحول نترسید. یادتان باشد که ویترین مغازه‌ شما اولین عنصر تبلیغاتی است که در معرض دید همگان است. الگوی داشتن یک ویترین مناسب و جذاب را می‌توان با دیدن ویترین‌ مغازه‌ها و فروشگاه‌های برتر بدست آورد.

برای طراحی ویترین پای‌بند مد و استایل همگانی نباشید، سعی کنید بین مغازه‌های اطراف دیده شوید. گاهی یک رویه و سبک خاص برای طراحی ویترین بین مغازه‌داران مد می‌شود و باعث می‌شود تقریبا تمامی مغازه‌های یک راسته از خیابان دکور و ویترینی مشابه داشته باشند و این اصلا خوب نیست علی‌الخصوص اگر شما دارای یک مغازه کوچک هستید و مطمئن باشید مغازه شما بین سایرن گم و حل می‌شود، پس منحصر به فرد باشید و توجه‌ها را به خود جلب کنید. اگر همه در طراحی ویترین‌شان از روبان استفاده می‌کنند شما از بادکنک استفاده کنید یا هر چیز متفاوت دیگری. این مسئله به ویژه در بین هم‌صنفانی که در یک محدوده فعالیت می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

photo_2015-11-16_09-36-03

photo_2015-11-16_09-44-03

photo_2015-11-16_09-34-38

photo_2015-11-16_09-34-13

photo_2015-11-16_09-33-28